۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۲۲۲۰۱
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

اقتدار کشور به برکت پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه است|شهدا هویت جامعه هستند

اقتدار کشور به برکت پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه است|شهدا هویت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به اعتراف همه دشمنان قدرت اول منطقه است که این نتیجه پیروی از مکتب اهل بیت و ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژآد که امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ویژگی های شهید هاشمی نژاد اشاره و اظهار کرد: این شهید در دوره طاغوت جزء مبارزان خط اول و پرتلاش بود.

وی با بیان این که شهید هاشمی نژاد هم در سنگر خطابه و هم در سنگر کتاب و قلم به روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه می پرداخت، گفت: شهید هاشمی نژاد بخشی از عمر خود را در زندان های طاغوت و بخشی را به صورت مخفیانه زندگی کرد ولی از آرمان بلند خود که تبعیت از راه امام بود، دست بر نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم آن ها، افزود: ما نباید تنها به بیان یاد و خاطره شهدا اکتفا کنیم چون پاسداشت شهدا تنها جنبه عاطفی ندارد بلکه باید راه، پیام و مسیر عزت بخش آن ها را به نسل بعد منتقل کنیم.

شهدا هویت جامعه انقلابی هستند

تولیت آستان قدس رضوی شهدا را هویت یک جامعه انقلابی دانست و ابراز کرد: جامعه عاقل هویت خود را دست کم نمی گیرد، شهدا هویت انقلاب و جامعه هستند و ما باید با همه امکانات این هویت را پاس بداریم واگر بخواهیم جامعه در مسیر آرمان خواهی، عزت و استقلال استقرار داشته باشد، باید یاد و نام شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان این که اگر این شهادت ها، جان فشانی ها و ایثارگری ها نبود امروز آثاری از مکتب اهل بیت و اسلام نبود، تصریح کرد: ما عاشورا و یاد سیدالشهدا(ع) را زنده نگه می داریم چون حیات اسلام در پرتو ‌نام سیدالشهدا(ع) است و با این شهدا اسلام و مکتب اهل بیت را زنده نگه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: هدف همه انسان های با ایمان رسیدن به رستگاری است و برای رسیدن به رستگاری از منظر قرآن باید تزکیه نفس داشت که شهدا این کار را کردند، ‌همه تعلقات مادی را کنار گذاشته و به رستگاری رسیدند و ره صدساله را یک‌لحظه طی کردند بنابراین باید تکریم شوند و پیام های آن ها منتقل شود.

شهدا موجب عزت و استقلال کشور شدند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه رفیع شهید، بیان داشت: جایگاه شهید در اسلام کم نیست، در اسلام شهید برند است و در روایات و دعاها نیز وقتی بخواهند کسی را دارای مقام بلند بیان کنند می گویند او در جایگاه شهید است.

وی عزت و استقلال ما را به برکت شهدا دانست و گفت: صدام به لحاظ محاسبات، درست محاسبه کرده بود که یک هفته ای بتواند تهران را بزند چون انقلاب تازه پیروز شده بود و هنوز سیستم اداری، نظامی و ارتش در کشور شکل نگرفته بود اما ایمان و فداکاری و نفوذ امام در مردم را محاسبه نکرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: در جنگ نابرابر که یک طرف ایران و یک طرف صدام با پشتیبانی همه کشورهای منطقه وجود داشت، به ما حتی سیم خاردار نمی دادند اما به صدام موشک و تسلیحات می دادند حتی چند تا از سکوهای نفتی ما را آمریکا زد اما روحیه ایثار و فداکاری و بریدن از تعلقات شهدا موجب شد تا عزت و آبرو را برای ما آورده و ما را سربلند کنند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ سال قبل هر وقت جنگی بر کشور تحمیل شد، بخشی از کشور به دست دشمن افتاد اما در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نتوانستند یک وجب  از خاک کشور را بگیرند.

وی ادامه داد: ما تا ندای اسلام و مکتب اهل بیت و داعیه پیروی از اهل بیت را داریم، دشمن هم داریم وقتی دشمنی با ما تمام می شود که ما از این داعیه ها و آرمان های مقدس خود دست برداریم اما مگر ما می توانیم از اسلام و امامان خود دست برداریم؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی پیروی از مکتب اهل بیت و ولایت فقیه را موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمن 40 سال ما را تهدید و تحریم می کند و با وجود این تحریم ها و تهدیدها امروز به اعتراف همه دشمنان، جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه است که این نتیجه پیروی از مکتب اهل بیت و ولایت فقیه است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Australia
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
سلام خوب بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
حضور اجتماعی جهان اسلام و معنویت و عبودیت از مولفه های تمدن نوین اسلامی است که در اربعین متبلور است.
0
0